Header AD

Pelancong naik Uber cedera diserang 50 pemandu teksi KL Sentral


PETALING JAYA: Seorang pelancong wanita cedera selepas lebih 50 pemandu teksi menyerang kereta Uber yang dinaikinya di KL Sentral, kelmarin.

Menurut laporan China Press, kejadian itu berlaku pada pagi Isnin lalu apabila sepasang kekasih dari Iran yang baru mendarat di Malaysia menggunakan perkhidmatan perkongsian kenderaan Uber.

Lebih 50 pemandu teksi yang “bersembunyi” di KL Sentral bertindak menyerang pasangan itu sebaik sahaja mereka memasuki kereta Uber itu.

Pasangan itu bersama pemandu Uber terbabit ditarik keluar dari kereta sebelum kumpulan suspek itu menggunakan batu untuk memecahkan tingkap kereta.

Pelancong wanita yang cedera itu kemudiannya dihantar ke Hospital Kuala Lumpur untuk dirawat, manakala pemandu Uber pula membuat laporan di balai polis.

Ketua Polis Trafik Kuala Lumpur, ACP Nazri Hussain yang dipetik akhbar berbahasa Cina itu sebagai berkata, kes itu yang dikategorikan sebagai jenayah telah diserahkan kepada Jabatan Siasatan Jenayah untuk disiasat.

Bagaimanapun jelasnya, jika membabitkan kemalangan, kes sedemikian akan diserahkan kepada bahagian trafik dan penguatkuasaan untuk disiasat.

“Asalkan mangsa dapat membuktikan suspek sengaja berbuat demikian, polis akan menyiasat dan tidak akan melepaskan pihak berkaitan,” katanya.

Sehubungan itu, beliau menasihatkan pemandu teksi supaya mengawal diri dan tidak menggunakan keganasan dalam perbalahan dengan pemandu Uber dan Grabcar atau mereka akan dikenakan tindakan.

Pelancong naik Uber cedera diserang 50 pemandu teksi KL Sentral Pelancong naik Uber cedera diserang 50 pemandu teksi KL Sentral Reviewed by Unknown on 9:10 PM Rating: 5

No comments

Post AD